آگهی تبلیغاتی ( چگونه موشک مدل بسازیم )
نوشته شده توسط : حسین

        

 

چگونه موشك مدل بسازیم

ذات بشر همواره به او این امكان را داده كه با كمك حس كنجكاوی و سعی تلاش خود بتواند راههای رسیدن به خواسته هایش را بپیماید . تمام آننچه را كه ما امروزه در اطرافمان می بینیم نتیجه این تلاش در سالهای متمادی بوده و هركس بنا به خلاقیت و استعداد خود بخشی از آن را بعهده داشته است . برای مثال صنایع فضائی و فضانوردی از این جمله این موارد هستند . فیلمهای فضائی زیادی كه در این سالها ساخته شده اند خود گویای علاقه انسانها به دست یافتن به نا شناخته های خارج از كره زمین است . با وجود آنكه زمان زیادی از ساخت موشكهای پیشرفته نمی گذرد اما پیشرفتهای انجام شده در زمینه تحقیقات فضائی قابل تحسین است . متاسفانه این فن آوری فقط در اختیار كشورهای معدودی می باشد ، در صورنی كه علاقمندان زیادی در سراسر دنیا دارد . اما راه دیگری هم وجود دارد ، هم برای آنهائی كه نمی توانند به هر دلیل بطور حرفه ای به این كار بپردازند و هم برای كسانی كه دوست دارند بصورت تفریحی با كاركرد موشك آشنا شوند و از به پرواز در آمدن آن لذت ببرند ، و آن ساخت موشك مدل است . در ایران سالهاست كه هواپیماهای مدل توسط علاقمندان ساخته شده و به پرواز در می آیند اما تا به حال در زمینه ساخت موشك مدل اقدامی انجام نشده است . دلیل احتمالی آن می تواند مربوط به قسمت ساخت موتورهای آن باشد كه در واقع مهم نیز هست . اگر چه اغلب موشكهائی كه بوسیله ارگانهای دولتی و یا سازمانهای تحقیقاتی ساخته و استفاده می شوند بسیار مطمئن هستند اما باز هم خطرات زیادی در ارتباط با ساخت و آتش نمودن موتورهای آنها وجود دارد . كسانی كه به فنون موشك سازی علاقه دارند هرگز نباید اقدام به ساخت این موتورها نمایند . حتی ساده ترین موتورهائی كه در تصاویر این كتاب می بینید خیلی پیچیده هستند . استحكام دیواره موشك ، تراكم سوخت ، طراحی خروجی گاز و تركیبات شیمیائی سوخت همگی دارای مسائلی هستند كه فراتر از میدان دید مبتدیان است . خیلی از كسانی كه شخصا اقدام به ساخت موتور نموده اند دچار عواقب وخیمی شده اند . موشكهای اولیه بیش از دو هزار سال پیش استفاده می شدند . موشكها با پشت سر گذاشتن تاریخچه طولانی و هیجان انگیز ، از شكل لوله های ساده كه با باروت پر می شدند به سفینه های فضائی امروزی تبدیل شده اند كه می توانند به اعماق كهكشان سفر كنند . تجربیات تنگشت شماری هستند كه می توان آنها را با هیجان ناشی از مشاهده پرتاب سفینه ای همچون شاتل فضائی مقایسه نمود . رویای پرواز موشك به جهان ناشناخته ، كودك و بزرگ را به خود مشغول ساخته است . شما در این كتاب با ریاضیات و فیزیك پایه برای طراحی و پرواز موشكهای مدل آشنا می شوید . بر خلاف موشكهای واقعی ، آئرودینامیك نقش بزرگی در خصوصیات پروازی موشك مدل دارد . با دستیابی به اطلاعات این كتاب می توانید با چگونگی عملكرد موشك مدل آشنا شده و متناسب با میزان علاقه و سلیقه خودتان به طراحی و ساخت آن اقدام نمائید . از آنجا كه پرواز موشك در نتیجه تاثیر متقابل نیروها بر یكدیگر است . برای شناخت هر چه بهتر این نیروها به تفصیل آنها را شرح خواهیم داد . این كتاب از دو بخش كلی تشكیل شده است . در بخش اول تاریخچه و عملكرد موشكها شرح داده شده و با اصول اولیه ساخت موشكهای مدل آشنا می شوید . بخش دیگر كتاب به فعالیت های ساده ای اختصاص داده شده است تا بتوانید بطور عملی مفاهیم علمی بخشهای دیگر كتاب را تجربه كنید .

اگر شما تمام موارد ایمنی را رعایت نمائید ، پرواز موشك مدل نیز مانند سایر سرگرمی ها بی خطر خواهد بود . در غیر این صورت ممكن است به خودتان و یا كسانی كه در اطرافتان هستند آسیب جدی وارد نمائید .

جهت خرید كتاب شما عزیزان می توانید مبلغ 25000 ریال به حساب جاری ( سپهر صادرات  ) 0100582219001  بنام هومن راسخ محمدی پور واریز و اصل فیش بانكی را به صندوق پستی 177-14455 ارسال نمائید . كتاب از طریق پست پیشتاز برای شما فرستاده خواهد شد .

 

توجه : كلیه آگهی ها در این وبلاگ به مدت 15 روز نمایش داده می شود و در پایان هر 15 روز قابل تمدید می باشد . هزینه نمایش هر آگهی در این مدت 15000 ریال می باشد ، كه می بایست به حساب جاری سپهر بانك صادرات (    0302632264001    ) بنام سینا پورشهباز زودلی واریز گردد . متن كامل آگهی خود را نیز می توانید به آدرس ایمیل : sinapurshahbaz@yahoo.com  بفرستید  و یا با شماره  :   ۸۳۲۴-۳۶۱-۰۹۱۲  ( پورشهباز ) تماس گرفته . منتظر تماس شما عزیزان هستیم .





:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: